RĪGAS OSTVALDA VIDUSSKOLAS ĪSTENOTIE MAKSAS KAA PASĀKUMI
2017.-2018.MĀCĪBU GADĀ
Karjeras joma |
Pasākuma apraksts |
Klases un laiks |
---|---|---|
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
Ekskursija uz keramikas darbnīcu MersArt, iepazīstot mākslas keramiķa darbu un darba vidi, piedaloties interesantā kvestā par keramikas vēsturi un attīstību, kā arī pašiem radoši darbojoties. |
7.klase novembris |
Darba pasaules iepazīšana |
Rotājumu dekoratoru meistarklase sadarbībā ar SantaClaus. Skolēni uzzināja par dekoratora pienākumiem un darba pienākumiem, kā arī praktiski krāsoja tematiskos rotājumus. |
2.-4.klases decembris, aprīlis |
Karjeras lēmumu pieņemšana |
Profesionāla karjeras izvēles speciālista- M.Geides vadīta nodarbība par karjeras veidošanas principiem, sava biznesa veidošanas iespējām Latvijā. |
decembris 10. un 11. klases |
Karjeras lēmumu pieņemšana |
Karjeras konsultantes A.Šmitiņas vadīta specializēta lekcija par karjeras izvēles iespējām, izvēles faktoriem un profesiju prestižu, kā noteikt savu piemērotību, kā arī kur meklēt dažādus informatīvos resursus. |
februāris 12.klases |
Karjeras lēmumu pieņemšana |
Karjeras konsultantes A.Šmitiņas vadīta informatīva lekcija. |
marts 9.klases |
Darba pasaules iepazīšana |
Ražotnes SIA Giline iepazīšana, izmēģinot marmelādes konfektes izgatavošanu un iepazīstot plašo produkciju, kā arī uzzinot dažādās profesijas, kas ir uzņēmuma pamatā- kā no ābola tikt līdz gardai un veselīgai marmelādei. |
februāris 5.un 6.klases |
Karjeras lēmumu pieņemšana/ Izglītības iespējas |
Izstādes skola 2018 apmeklēšana |
9, 11, 12 klases februāris |
Karjeras lēmumu pieņemšana |
Interesanta saruna aryoung.folk biedrības pārstāvi M.Gerbrederi, uzzinot par viņas karjeras ceļu, jogas trenera amata pienākumi un praktiskā darbība. |
februāris 9.klases |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
Aizraujošās nodarbības ar Zinātnes zona dažādās jomās: elektroinženieris, ķīmiķis, fiziķis. |
marts 7.klase, 10,11, 8.klases |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
Saldumu izgatavotāja un PartyHouse dibinātāja karjeras ceļš, gatavojot dabīgās konfektes no apelsīnu sulas. |
marts 2.-5.klases |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
Eko skolas dalībnieki un interesenti- izgatavojot pašiem savas klades no vecajiem grāmatu vākiem, savs augs plastmasas pudelē, bišu vaska drānas un pudeļu rotu/ aksesuāru izgatavošana. |
6.-11.klases aprīlis |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
LNO- ekskursijas uz operu, iepazīstot dažādas profesijas operā. |
Kora, deju un teātra pulciņu dalībnieki 5.-12.klases aprīlis |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
Dino zoo ekskursija- dabas sfēras profesijas, kas saistītas ar dzīvniekiem. |
5.klases- aprīlis |
Darba pasaules iepazīšana |
Sēklu muss gatavotās konfektes no žāvētiem augļiem, riekstiem un sēklām |
2.-5.klašu pulciņu dalībnieki maijs |
Darba pasaules iepazīšana/ Pašnovērtējums |
LU Botāniskais dārzs – profesijas LU Botāniskajā dārzā. |
1, 2 klases maijs |
Informāciju sagatavoja:
ROVS PKK- Madara Kalniete un Jekaterina Kumancova
Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs" projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”
Profesiju pasaules iepazīšana- pavārs, konditors, bārmenis
2019. gada, 20., 27. februārī un 6.martāRīgas Ostvalda vidusskolas 8.klašu skolēni ar lielu interesi devās uz specializēto izglītības iestādi Restorānu servisa skolā, Valkas ielā 1A, Rīgā, kur mācību ekskursiju “Profesiju pasaules iepazīšana- pavārs, konditors, bārmenis.” laikāprojekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” (PVS 3713) ietvaros, uzzināja par izglītības iespējām, profesiju pieprasījumu darba tirgū, kādi mācību priekšmeti un kompetences nepieciešamas, lai apgūtu sabiedriskās ēdināšanas profesijas un veidotu veiksmīgu karjeru restorānos Latvijā vai veidotu savu biznesu. Skolēniem bija unikāla iespēja uzzināt no restorāna īpašnieka kā veiksmīgi izveidot pieprasītu restorānu jau 2.5 gadu laikā. Jaunieši praktiski izmēģināja darboties kopā ar profesionālu pavāru, konditoru un bārmeni, uzdodot sev interesējošos jautājumus un novērtējot savas iespējas un intereses šajā jomā. Dažiem skolēniem jau radās ideja personīgajam biznesam un izteica vēlmi iziet praksi šajā skolā, jo laba slava un darba perspektīvas runā pašas par sevi.
2018. gada 10.-11.oktobrī, Rīgas Ostvalda vidusskolā 11. un 12. klašu skolēniem norit izglītojošas nodarbības “Karjeras ceļa veidošana. Spēle- “Karjera””
projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” (PVS 3713) ietvaros.
Nodarbībās jaunieši apguva kā plānot karjeru, analizēt savas stiprās un vājās puses, kā noteikt savu piemērotību profesijai. Interesantākā spēles daļa bija profesiju “pielaikošana”, kura ļāva iejusties dažādās lomās. Nodarbību vadītāji piedāvāja jauniešiem profesiju klasifikatoru, lai veicinātu izpratni par profesiju dažādajām jomām un spētu atrast sev piemērotāko, balstoties uz pašizpētes procesu. Veiksmīgi izdevās darbs grupās, kur jaunieši paši inscenēja dažādas darba situācijas, pēc tam kopīgi ar vadītāju analizējot tās. Jauniešiem bija gan individuāls darbs, gan grupu darbs. Jaunieši mācījās lauzt stereotipus par profesijām, centās izprast ka jebkurš darbs var nest peļu, darot to ar pilnu atdevi un ieguldot savu enerģiju, neatkarīgi no profesijas prestiža.
2018. gada 9.-10.oktobrī, Rīgas Ostvalda vidusskolā 3. un 4. klašu skolēniem norit izglītojošas nodarbības “Satiec meistaru- sveču darinātājs.”
projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” (PVS 3713) ietvaros.
Izglītojošā nodarbībā dalībnieki apgūst:
- Sveču izgatavošanas vēsturi;
- Sveču darinātāja amata pienākumus, darba rīkus un materiālus;
- Sveču izgatavošanu dažādās tehnikās;
- Sveču dekorēšanu;
Skolēni uzzināja kādas dažādas sveču izgatavošanas tehnikas pastāv, kā strādā sveču meistari, izgatavojot sveces dažādās tehnikās, kā arī cik svarīga loma ir prast izveidot skaistu sveci un to iesaiņot. Nodarbību vadītāji izstāstīja ka sveču darināšanai nepieciešams ne tikai mākslinieciskums, bet arī pacietība. Sveces, kuras ir vairāk mākslinieciskas, labāk patīk izgatavot sievietēm, bet taisnās sveces- vīriešiem.
Nodarbības laikā skolēni uzzināja kādi dažādi amati ir sveču darbnīcās:
· dizaineris, kas domā kādu krāsu un formu sveces izgatavot atbilstoši katras sveču izgatavošanas tehnikai,
· sveču meistars, kurš gatavo sveces,
· pakotājs- cilvēks, kurš katru sveci iepako tam paredzētajā iepakojumā.
Visaizraujošāk skolēniem likās redzēt dzīvē dažādos materiālus un darba rīkus ar kuriem viņi skolā un mājās var izgatavot sveces- silikona un metāla formas, daktis, parafīns un parafīna gabaliņi, vasks.
Skolēni darba procesā